Chilcotin

Een marathon dwars door de Canadese bossen

1 juni 2019 - 30 september 2020

Loop een unieke marathon door een onontdekt natuurgebied. Hiervoor nemen we je mee naar een van de mooiste plekjes van Canada, waar je in alle rust wordt klaargestoomd voor een unieke prestatie.

Physical

Technical

Comfort

Time Invested

Overzicht

Een marathon dwars door de Canadese bossen

We bereiden je gedurende zestien maanden voor op deze ultieme trailrun.
  • Dagen avontuur  
  • Maanden voorbereiding  
  • Watervliegtuigen  
  • Langste afstand (km)  
  • Glamping nachten  
  • Versleten schoenen  

Uitdaging

We nemen je mee naar een uniek stukje Canada. Een watervliegtuig dropt je aan een afgelegen meer waar je in alle rust wordt voorbereid op het ultieme doel van dit traject: je eigen marathon lopen dwars door de Canadese bossen.

We doen dit met een beperkt groepje van gelijkgezinden, en ter plaatse ben je in de goede handen van ons ervaren team. Een team dat bestaat uit onder andere een lokale gids, een loopcoach en een kok. Kortom: je wordt zo omringd dat jij enkel nog bezig moet zijn met je sport, en genieten natuurlijk!

Voorbereidingstraject

Het is een doel waar iedereen van droomt: een marathon lopen. De 42 km afleggen is één ding, je zal dit bovendien doen op eeuwenoude horsetracks in het midden van de wildernis.

Daarom hechten we veel belang aan een uitstekende voorbereiding. We maken ons sterk dat iedereen die z'n trainingsschema volgt klaar geraakt voor het grote avontuur. Het is geen wedstrijd, jij bepaalt je eigen tempo en verlegt zo je persoonlijke grenzen!

Voorbereiding

Voorbereidingstraject

Mens sana in corpore sano

Ons team van experts bereidt je nauwgezet voor op deze ultieme uitdaging.

Voorbereidingstraject

Voorafgaand aan het traject leg je een eerste inspanningstest af. Op basis van deze resultaten kan onze sportarts Ruben bepalen of deelname aan het voorbereidingstraject nodig is, en zo ja voor hoeveel maanden.

We maken ons sterk dat onze uitdagingen voor iedereen met een normale gezondheid haalbaar zijn, ook voor beginnende sporters. Onze experts zijn toppers in hun vakgebied. Ze gaan wetenschappelijk te werk en weten welke methodes jouw persoonlijke prestaties kunnen verbeteren.

Je inspanningsprofiel wordt gemeten bij aanvang van het traject en op basis hiervan worden je persoonlijke trainingsschema's opgesteld. Onze sportarts houdt bovendien rekening met jouw agenda en persoonlijke voorkeuren.

Door voeding af te stemmen op je inspanningen, kunnen je prestaties nog een stuk verbeterd worden. Onze voedingsdeskundige heeft rechtstreeks toegang tot je trainingsschema's en prestaties. Hij stelt voor jou persoonlijk een optimaal voedingsplan op en je kan maandelijks bij hem op gesprek.

Gedurende het voorbereidingstraject werk je toe naar drie tussentijdse doelen en wordt er nog één extra inspanningstest afgenomen om je progressie te meten. Je reisgenoten ontmoet je reeds tijdens de tussentijdse doelen. Van deze dagen willen we graag een uniek moment maken, met fysieke inspanning in een prachtig decor maar evengoed met gezelligheid voor- en nadien.

Als eerste doel in dit traject lopen we een trail van 15 km, op overwegend vlak terrein. Na acht maanden trainen plannen we een trailrun in van 30 km. Het laatste doel is een weekend op een unieke locatie in de Ardennen waar we twee dagen op rij 20 km zullen lopen. Hier verblijven we in de basic maar charmante stijl die we ook in Canada enkele nachten zullen ervaren: glamping.

Traject overzicht

   
   
Trainingsschema's & opvolging
    -    
Inspanningstesten & tussentijdse doelen
   Derde inspanningstest
   Tweede inspanningstest
    -    Derde doel: 2 x 20 km lopen
   Tweede doel: 30 km lopen
   Eerste doel: 15 km lopen
Eerste inspanningstest
Voedingsadvies
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Maandelijks gesprek
Intakegesprek voeding
Maandelijks gesprek
Canada
    -    Pak je koffers
Training

Inspanningstest

Hier begint het allemaal. Onze sportarts Ruben laat je een kwartiertje afzien op een loopband terwijl hij je hartslag, zuurstofopname, lactaatproductie, geleverd vermogen enz. controleert.Op basis van deze test wordt bepaald of deelname aan het voorbereidingstraject nodig is, en zo ja voor hoeveel maanden.

Voeding

Intake voedingsadvies

Na de inspanningstest zie je meteen ook onze voedingsdeskundige Gino. Je bespreekt je eetgewoontes met hem en hij geeft je alvast de eerste tips & tricks. Op basis van dit gesprek stelt hij je eerste voedingsschema op in functie van je trainingen.

Training

Looptocht 15 km

Het eerste tussentijdse doel! Je loopt samen met je toekomstige reisgenoten een 15 km, op een prachtige locatie in België. Nadien voorzien we een heerlijke maaltijd.

   

Training

Inspanningstest

Intussen ben je meer dan zes maanden aan het trainen. Hoog tijd om te kijken welke progressie je gemaakt hebt!

   

Training

Looptocht 30 km

Het tweede tussentijdse doel: 30 km lopen. Dit is al het serieuzere werk! We voorzien uiteraard voldoende lekkere snacks zodat je ook deze uitdaging goed verteert. Nadien wacht je een een feestelijke maaltijd.

   

Training

Inspanningstest

Ruben gebruikt de resultaten van deze laatste inspanningstest om je trainingsschema's bij te sturen in de laatste maanden voor je vertrek naar Canada.

   

Training

Loopweekend Ardennen & glamping

Als laatste doel voor de aftocht naar Canada ga je twee opeenvolgende dagen 20 km lopen in de Ardennen. Je loopt op onverhard terrein en  slaapt net zoals in de Chilcotin: glamping. Het staat voor glamorous camping en dat mag je hier gerust letterlijk nemen!

    -    

Pack your bags

Chilcotin

    -     

Uitdaging

Uitdaging

Lopen door oneindige naaldbossen en langs azuurblauwe gletsjermeren

We trekken ons terug aan de oevers van een idyllisch bergmeer. Daar bereiden we ons in alle rust voor op de ultieme uitdaging van dit traject: een unieke offroad marathon lopen, terug richting de bewoonde wereld.

De vallei

De eerste dagen breng je door in de Squamish vallei. Deze vallei is befaamd voor zijn outdoor-mogelijkheden en onze lokale loopcoach neemt je er mee op haar favoriete trails.

Dit is ook de laatste kans om nog de extra materiaalvoorbereidingen te treffen voor je de wildernis intrekt.

Ons bergmeer

Je wordt met een watervliegtuigje ingevlogen naar een prachtig bergmeer, het basecamp voor de volgende dagen. Echte Canadese wildernis: geen ontvangst, geen wifi, geen to-do-lijstjes. Hier bereid je je, samen met je reisgenoten en onze coaches, in alle rust voor op de ultieme looptocht.

Wildlife

Je verblijft in wildernis waar de natuur nog de bovenhand heeft op de mens. Het is de thuis van elanden, lynxen, marmotten en talloze roofvogels, maar ook van zwarte beren, grizzly's en poema's.


Onze lokale gids geeft een workshop met eenvoudige maar noodzakelijke tips & tricks over hoe om te gaan met het leven in deze wildernis.

De trails

In de 19de eeuw was er in de Chilcotin een overvloed aan wilde Mustang paarden en was het gebied drukbezocht door de gelukzoekers van de Gold Rush. Zij gebruikten de paarden om zich een weg te banen door de wildernis. Het zijn deze oude paardenwegen die we als trails zullen gebruiken voor onze marathon.

Glamping

De enige manier om te verblijven aan een verlaten bergmeer in het midden van de wildernis, is door er te kamperen. Je wordt in de watten gelegd met een glamoureuze camping setup in deze unieke omgeving. Je overnacht in een stevige katoenen tent - inclusief een echt bed.

Dagelijks loop je in functie van je marathon. Verder bestaat je dag uit zwemmen, herbronnen en je benen onder tafel schuiven voor de heerlijke maaltijden die onze kok heeft bereid.

In de Squamish vallei voorzien we een kleinschalig en charmant verblijf.

Dag 1

Welkom in BC

British Columbia! De meest tot de verbeelding sprekende provincie van Canada. Alle natuurpracht vind je hier terug. Na aankomst in Vancouver rijd je onmiddellijk door naar Squamish, een klein gehucht een uurtje de bergen in.
Na de lange vlucht is het ideaal om de benen even los te gooien. Dat doen we aan Alice Lake, ideaal ook voor een frisse duik!

Overnachting

Lodge

Dag 2

Squamish

Voor het lopen van een marathon is het belangrijk om veel rust in te lassen, afgewisseld met korte periodes van inspanning. Vandaag wacht je een workshop 'bear awareness' en wat uitleg over technical running, waarbij je de kneepjes van trailrunning nog eens te horen krijgt van onze Canadese experts. The proof of the pudding is in the eating, dus nadien staat een korte loopsessie op het programma. En met een beetje geluk loop je ook die beer (vanop een afstandje) tegen het lijf.
De namiddag verloopt in alle rust.

Overnachting

Lodge

Dag 3

Chilcotin

Op weg naar de plaats waar het zich allemaal afspeelt: de Chilcotin. Deze onontdekte bergketen is het decor voor de komende week. Je zal je ogen uitkijken, zeker nadat je als een ware ontdekkingsreiziger per watervliegtuig gedropt wordt aan ons basecamp! Een rustige trail run en nadien kan je ontspannen en genieten.

Overnachting

Glamping

Dag 4 - 7

Crystal Lake

Deze laatste dagen voor je marathon is het erg belangrijk om je te ontspannen, te stretchen en volop te genieten. Naast de looptochtjes kan je zwemmen, vissen op forel en het meer ontdekken met de kano of op een SUP. Nadien brengt ons vliegtuigje jou en je medelopers naar een erg mooie en comfortabele lodge. Een goede nachtrust voor de grote dag is cruciaal!

Overnachting

Glamping/Lodge

Dag 8

Marathon Day!

Het is zover! 's Ochtends vroeg vertrek je met het watervliegtuig naar Warner Lake, zo kan je het traject dat je zometeen gaat lopen vanuit de lucht aanschouwen. 42 km door de Canadese bossen lopen, een ervaring die je nooit vergeet. Ons hele team volgt de trail en je bewegingen uiteraard op de voet. Nadien vier je met z'n allen de wonderlijke prestatie bij een traditionele Canadese zalm-BBQ. Oh, en de spa in de lodge zal je ook met de glimlach binnen wandelen.

Overnachting

Lodge

Dag 9

Terug naar huis

Omdat je de ochtend na een marathon meestal niet echt vlot je bed uit springt, hebben we voor iedereen een welverdiende massage voorzien. Zo kan je ontspannen het vliegtuig op, nog dromend van die unieke dag dat je 42 km door de Chilcotin liep.

Voorbereiding periode

1 juni 2019 - 30 september 2020

Uitdaging periode

11 september 2020 - 20 september 2020

Basistraject 5750 Tussentijdse doelen en reis Canada. Exclusief internationale vluchten.

Wat is inbegrepen?

Reis & marathon in Canada

Initiële inspanningstest

Looptocht 15 km

Looptocht 30 km

Loopweekend Ardennen

Optionele begeleiding 480 /maand

Wat is inbegrepen?

Trainingsschema's en begeleiding door sportarts

Voedingsschema en maandelijkse consultatie voedingsadvies

Inspanningstesten ifv trainingsprogramma

Interesse?

Laat van je horen

Snelle vragen

+32 (0)3 808 22 27

team@kommit.be