Methode

Dompel jezelf onder in een wonderlijk avontuur. Een avontuur dat begint met een weldoordachte voorbereiding.

Methode

Medische opvolging

Elk traject begint met een fysieke inspanningstest. Bij deze test wordt je basisconditie bepaald. Zo kan er een perfect trainingsschema op jouw maat worden gemaakt. Tijdens de looptijd van het traject volgen er nog één of meerdere inspanningstests om je progressie te meten, en eventueel bij te sturen waar nodig.

De testen worden afgenomen door Ruben De Gendt, een ervaren sportarts verbonden aan het UZ Gent. Via onze app Coachbox heb je bovendien een directe lijn met Ruben waar je terecht kan met al je sportmedische vragen.

Ben je het al gewoon om te sporten? Dan hoef je misschien niet het hele traject te doorlopen. Dat bekijkt Ruben samen met jou na de eerste inspanningstest.

Ruben De Gendt, Sportarts

Een trainingsschema op maat zorgt voor optimale progressie en blessurevrij sporten.

Methode

Training

Het belangrijkste gedeelte van je traject. Of toch het onderdeel waar je de meeste tijd aan zal besteden: het effectieve sporten! Na je inspanningstest zal je een persoonlijk trainingsschema krijgen. Ook hiervoor kan je rekenen op de begeleiding van Ruben. Hij zorgt dat je op basis van drie à vier trainingen per week fit geraakt om je uiteindelijke doel te bereiken.

Na elke training vragen we om de gegevens van je sporthorloge door te sturen via onze app Coachbox. Deze worden dan geanalyseerd en je schema’s worden aangepast in functie van je progressie.

Ruben De Gendt, Sportarts

Mens sana in corpore sano. Training op maat verandert niet alleen je lichaam, maar ook je geest. Het verandert de manier waarop je in het leven staat.

Methode

Voedingsadvies

Een aspect van sporten dat vaak onderschat wordt is voeding. Door je voeding op je trainingen af te stemmen kan je je prestaties optimaliseren. Daarom kan je na een kennismakingsgesprek maandelijks op consult bij Gino Devriendt, onze voedingsdeskundige. Gino begeleidt verscheidene topatleten en zal net zoals Ruben streven naar een perfecte balans tussen je training/voeding en je dagelijkse (werk)ritme.

Er zijn maandelijks drie momenten voorzien op verschillende locaties (regio Antwerpen, Gent of Roeselare) waar je met Gino kan samenzitten. Je kan voedingsadvies op maat van je trainingsschema’s verwachten, zo weet je bv. steeds wanneer je nu wel of net niet die koolhydraten mag eten.

Gino Devriendt, Voedingsdeskundige

De juiste voeding op het juiste moment is de sleutel tot betere prestaties. In je sport, maar ook in het dagelijkse leven.

Methode

Workshops

Onze uitdagingen vereisen vaak niet-alledaagse kennis. Als het traject erom vraagt voorzien we een aantal workshops om je specifiek voor te bereiden.

Omgeving

De uitdagingen brengen je ver weg van de bewoonde wereld. Hoe zorg je ervoor dat je niet oog in oog komt te staan met een beer? Welk water is drinkbaar en welk niet? Hoe ga je om met een satelliettelefoon? Onze experts brengen het je allemaal bij!

Materiaal

Onze projecten vereisen specifiek materiaal. Welke lawinebieper heb je nodig? Welke loopschoenen zijn optimaal voor die trail? En welk sporthorloge past best bij jouw noden? Onze coach staan je bij met al je vragen.

Technische training

We brengen je een aantal vaardigheden bij die je specifiek voor jouw uitdaging nodig hebt: rivieroversteken, mountainbiken in ruw terrein of een veilige iglo bouwen!

Methode

Tussentijdse doelen

Naar een groot doel toewerken verloopt des te beter als je enkele kleinere tussentijdse doelen voorgeschoteld krijgt. Zo blijf je ook op korte termijn gemotiveerd en het geeft een goede indicatie van je progressie. Daarnaast zijn deze tussenmomenten ook een ideale gelegenheid om je reisgenoten beter te leren kennen!

Voor de meeste uitdagingen voorzien we drie momenten vooraf, bestaande uit twee zaterdagen en een weekend. Deze dagen zijn bekend, zo weet je bij inschrijving onmiddellijk welke dagen je zeker moet aankruisen in je agenda!

Methode

Opvolging

Om een snelle opvolging en communicatie te garanderen werken we met de twee onderstaande sportapplicaties.

Coachbox

We bouwen een team van professionals rond jou. Je vindt je persoonlijke trainingsschema hier terug, en ook alle communicatie met je coach verloopt via deze app. Na je training kan je de gegevens van je sporthorloge opladen, zo kan onze coach je prestaties opvolgen en bijschaven waar nodig. Coachbox heeft zijn pluimen verdiend in de omkadering van professionele atleten zoals Frederik Van Lierde.

Strava

Strava is de referentie onder de sportapps. Via Strava zal je onze routes kunnen ontdekken, hou je zelf een mooi overzicht van je uitgevoerde trainingen en in onze Strava Club kan je ook de voortgang van andere Kommit-deelnemers volgen. Niets motiveert zo als je reisgenoten ook net die extra training hebben afgelegd!

Activiteiten

Op onze bestemming staat alles in het teken van het volbrengen van de uitdaging. De volledige periode dat je op bestemming bent is er dus op gericht om je optimaal te omkaderen.

Dat kan betekenen dat we soms rust inbouwen, of acclimatisatie periodes inlassen. In elk geval zal je ten alle tijden volop kunnen opgaan in de omgeving en lokale cultuur.

Methode

Bestemmingen

Onze uitdagingen bevinden zich steeds ver weg van de bewandelde paden. De marathon van New York laten we links liggen, we lopen liever een verborgen 42 km lange trail doorheen de Rocky Mountains. Ons fietsdoel is niet de beklimming van de Mont Ventoux maar van een verlaten vulkaan op de Boliviaanse hoogvlakte.

Accomodatie

Onze uitdagingen bevinden zich vaak in afgelegen terrein. De avontuurlijke sportinspanningen worden beloond met comfortabele omkadering.

Na een lange dag onderweg zal je aperitief klaar staan en word je beloond met een heerlijke maaltijd. Waar nodig overnachten we in lokale guest houses of tenten, maar steeds in alle comfort.

Maxim Demeyer, Zaakvoerder

Een unieke plek nog mooier maken, met respect voor natuur en omgeving, daar streven we naar. Kortom: op zoek naar de perfecte locatie.

Uitdagingen

Daag jezelf uit
voor een episch avontuur

Verken onze uitdagingen